Той е дълъг 42.4 км., широк 35 м, струва 1.5 млрд. долара. Мостът има формата на буквата Y и се простира от процъфтяващия пристанищен град Циндао до индустриалния център Хуандао и летището, построено на близък остров.
Съоръжението стъпва върху 5200 стълба, построено е за 4 години и очаква 30 000 коли на ден по шестте си ленти. Първият месец ще е за безплатен достъп, а след това ще се събира такса от 50 юана (малко над 5 евро). Използването му обаче съкращава пътуването наполовина - до около 30 минути.
Китайският мост надминава с над 4 км предишния рекордьор - този през езеро Пончатрейн в щата Луизиана.
Дължината му е такава, че лесно покрива Ламанша, който е широк 32 км.
Проектът е изцяло дело на китайски инженери от индустриалната група "Шандун Гаусу", които споделят пред местните медии, че по време на строителството са научили много нови умения и техники.
С гигантското съоръжение са били ангажирани поне 10 000 работници, заети на смени 24 часа в денонощието. Строено е от двете страни на залива, докато двете половини се срещнат в средата му.
Целият комплекс е погълнал 450 000 тона стомана и 2.3 млн. куб. м бетон.
Създателите твърдят, че мостът може да издържи а земетресение от 8 степен, на тайфуни и на удар от 300 000-тонен кораб.
От 2009г. китайците строят още по-дълъг мост от провинция Гуандун с Хонконг и Макао, но надводната му част ще е "само" 35 км. Откриването му е насрочено за 2016г.