Единствената "константа" в интернет пространството е непрекъснатата смяна и ротация на т.нар. "трендове" или иначе казано - тенденции.
Преди месеци водещ тренд бе хората да се въплащават и прокламират енергията на "главния герой". Те представяха себе си по егоцентичен начин - като главни герои в шоуто на собствения си живот: знаеха имената на всички в кафенето, романтичният им живот бе бурен и за тях животът се стичаше по най-добрия възможен сценарий.
Тенденцията, обаче, се обърна на 180 градуса и в момента инфлуенсърите в TikTok изкарват луди пари, като правят живи включвания, в които играят ролята на NPC /non playable character/. Най-просто казано - това е герой във видеоигрите, който физически не е контролиран от играч, а съществува само като фон, нещо като статист във филм.
NPC произхождат от видеоигрите. Те са фоновите герои, тези с повтарящи се движения и думи и без сюжетни линии. Главният герой, който може да се играе, може да взаимодейства с тях, но ограничено. Тоест, те са инструменти в историята на някого другиго. Хората, които се представят за NPC в TikTok, не са новост. Създателят @loczniki, Ники Лочек, се държи като герой от видеоигри вече от две години. Нейните видеоклипове редовно събират милиони гледания.
NPC съдържанието бързо набра популярност през последните месеци, когато създатели като @pinkydollreal започнаха да предават на живо в платформата, представяйки се за NPC. Създателите на NPC изпълняват скриптирани реплики и реакции на закупени „подаръци“ от техните фенове, които след това се появяват на екрана като емотикони.
Даването на диаманти, монети и други подаръци на създателите има много ниска цена за феновете. Въпреки това, когато създателите натрупат голяма публика, печалбите могат да се увеличат значително, особено когато живите им включвания могат да продължават с часове. Инфлуенсърът @glam_with_dee изпробва тенденцията и сподели, че е спечелила $99 в стрийм от два часа и половина.
Някои хора наричат NPC тенденцията фетиш – по-често тя се припознава от красиви жени, които изпълняват действия и издават звуци по команда пред публика.
Монетизация онлайн
TikTok е една от многото социални медийни платформи, където потребителите създават и продават лична марка за пари. Тобиас Раун, асистент професор по комуникации, заявява: „YouTube като платформа играе решаваща роля като постоянно насърчава потребителите да се състезават за внимание и статус и ги възнаграждава икономически за това, че се рекламират.“
TikTok плаща на своите потребители много по-малко от YouTube. Докато реалните числа се различават в зависимост от дължината на видеоклипа и самия създател, е известно, че TikTok плаща $0,03 за 1000 гледания, в сравнение с няколко долара в YouTube. Най-много пари, които могат да бъдат направени чрез TikTok, извън сделките с брандове, са чрез живи включвания.
Фондът за създатели в TikTok е ограничен до творци с над 10 000 последователи, които са натрупали минимум 100 000 гледания през последния месец. Предлага се не във всички държави, като например Австралия не е в списъка. Като алтернатива ,всеки създател с над 1000 последователи може да предава на живо и да осребрява „подаръци“ в приложението за истински пари. Тази система е достъпна за много повече хора.