Лейди Гага беше звездата в тазгодишното издание на благотворителния бал на Музея на изкуството Метрополитън, предадоха световните агенции.
По традиция на благотворителната проява се събират средства за Института за костюми към музея. Преди бала звездите, които са поканени, дефилират по червения килим на музея в Ню Йорк, показвайки впечатляващи тоалети.
Лейди Гага, която е съдомакин тази година на благотворителната проява, обра овациите, като се появи с пищна рокля-наметало с качулка в цвят фуксия, дело на американския дизайнер Брендън Максуел. Пред очите на фотографите певицата свали роклята и отдолу се появи впечатляваща черна рокля на същия дизайнер, с която Лейди Гага парадира известно време, държейки и черен чадър. После тя свали черната рокля и отдолу се показа розова сексапилна рокля с тънки презрамки. Последва махане на още един пласт и Гага остана по черен сутиен, черни бикини и мрежест чорапогащник, позирайки провокативно на стъпалата пред музея.
Към тоалета имаше и необичаен аксесоар - розова малка каручка с прозрачни кутии за шапки с две розови шапки в тях. Певицата беше и с огромни златно-черни изкуствени мигли и с руса перука каре с бретон с тук-там навързани на панделки кичури.
Всяка година благотворителната проява се провежда под различна тема. Тази година мотото беше "Камп - бележки за модата". То бе вдъхновено от есето "Бележки за камп" от 1964 г. на Сюзан Зонтаг, в което тя описва стила в модата камп. В това есе тя твърди, че за този моден феномен не трябва да се говори и че "ако някой говори за него, това означава да го предаде".
Стилът се отличава с ирония, хумор, пародия, с много преувеличаване, много театралност, много подражание, което не цели плагиатството. Името му идва от френския глагол camper в значението му на "заемам поза".
Освен Лейди Гага на червения килим силно впечатление направиха Серена Уилямс, също съдомакин на събитието, която се появи с ослепителен жълт тоалет с пришити към него розови цветя и листа и с кецове Найки в жълт цвят, Били Портър, който дойде излегнал се на паланкин, носен от шестима съратници, облечен в позлатена премяна с огромни златни крила, наподобяващ на древноегипетска кралица, Яра Шахиди, която беше с черен пернат тоалет, Ана Уинтур, главен домакин на събитието, която беше с нежно розова рокля на Шанел с блестящи мотиви и с пелерина с розови пера, преливащи накрая в черно, и собственикът на театър Джордан Рот с причудлив тоалет, изобразяващ истинска театрална сцена.
Благотворителната модна изява обаче изобилстваше от екстравагантност в най-висша степен. Джаред Лето беше в червен костюм и в ръката си носеше изкуствена глава, копие на неговата, сякаш е отсечена. Тифани Хаддиш показа в чантата си пържено пиле в найлонов плик.
Кейти Пери наподобяваше в цялостната си визия на полюлей на няколко етажа.
Езра Милър с помощта на маски и изкусен грим имаше главозамайващи седем очи.
Майкъл Ури беше с тоалет, съчетаващ мъжкото и женското - наполовина костюм с райета, наполовина ефирна розова рокля.
Джанел Моне балансираше четири шапки на главата си, ефектно допълнение към цикламено-черен тоалет, който в горната си половина се превръщаше в екзотично око, прикриващо едната й гърда.
Селин Дион беше изцяло в златни ресни, оголила предизвикателно бедро, със странна композиция на главата, смесица между сноп пера и клони.
Ярки цветове, бляскави материи, пера, дръзки кройки, причудливи форми, странни съчетания, необичайни аксесоари, естравагантност до краен предел - така може да се обобщи благотворителната модна проява.