Изследователи от Аахен са установили, че последните хора на дълга опашка обикновено изпитват скука, нетърпение и физически дискомфорт.
В действителност обаче още по-лошо е положението на редящите се в началото й. За тях е особено стресиращо да знаят, че зад тях има куп недоволни граждани, които очакват те бързо да приключат и да "разчистят пътя". Това напрежение често води до неразумни решения и паническо закупуване на непотребни артикули, пише "Монитор".
За целите на проучването специалистите са анализирали поведението на индивиди в няколко различни ситуации, сред които редене на опашка пред банкомат или на касата в супермаркет.
Поведението в подобни случаи се свързва с т.нар Теория на социалното влияние.
"Преживяването за клиентите се влошава в съответствие с увеличаването на опашката зад тях. С придвижването напред от клиента се очаква възможно най-бързо да приключи с плащането, за да спази установените социални очаквания, което в случая е натоварващо и често води до лоши решения", пишат авторите на изследването.