Всяка жаба да си знае гьола... пардон - мола

share

Символ на модерност или страх от обезличаване – как преживяват хората мола като сравнително нов вид арена на показността и себедемонстрирането?

Всички ние сме консуматори и живеем в свят, изпълнен с всевъзможни символи за престиж, статут, успех, сексуални отношения, интерпретирани от рекламата и маркетинговите политики. Целта е една – да предпочетем дадена марка (лейбъл), да я припознаем за своя, да се доверим на нейния имидж. Независимо дали си купуваме самобръсначка, за да имаме красивите крака на Дженифър Лопес или избираме дезодорант, който ще накара всички да се обърнат след нашето нежно ухание. Това е чисто и просто свят, който се гради успешно на емоциите и внушението.

Шопинг пространствата са новите градски центрове на общуване в съвременния свят – затова и всеки мол притежава характеристиките на общност. Консумацията е един вид „огледало“ на тази модерност. Няма да е прекалено да се каже, че молът като институция играе важна роля в създаването на различни идентичности.

Прочети повече ТУК.

Водещи новини

Още новини