Световната мрежа за видеообмен, Youtube, разпространи класация на най-гледаните видеа за 2012 година.
На първо място с близо милиард посещения е хитът Gangnam Style на южнокорейския поп изпълнител PSY, който участва лично и в компилацията, направена от сайта, пише сп. "Обекти".
Вижте паметните сцени и герои от най-гледаните клипове през годината.
Rewind YouTube Style:
Класацията:
1. PSY – Gangnam Style: Четириминутното корейско поп парче изненада света, превръщайки се в най-гледаното YouTube видео на всички времена.
2. Walk off the Earth: Най-гледаният кавър на 2012, известен още като “5 people, 1 guitar” събра 140 милиона посещения.
3. KONY 2012: В продължения на седмица през март 2012 г. това беше най-споделяното видео в света. То изобличава действията лидер на бунтовническа групировка в Уганда и става най-гледаното видео в рамките на 1 ден (31 млн).
4. Call Me Maybe – Bieber, Gomez, Pena: Кавър на песента на на Карли Рей Джепсен, която се задържа дълго в класациите това лято.
5. Epic Rap Battles – Obama vs. Romney: Епизодът, в който участва двойникът на Обама Alphacat, е от YouTube серията “Epic Rap Battles” която събра над 250 милиона посещения тази година (около 25 милиона на епизод). Това бележи и друга тенденция през 2012 г: изкючителната популярност на клиповете, посветени на двойката кандидати в президентските избори на САЩ.
6. Dramatic Surprise: Драматична изненада на тих градски площад.
7. Why You Asking All Them Questions: Комикът Еманюел Хъдсън спечели огромна популярност тази година, особено сред американците от южните щати. Половината от посещенията са направени от мобилни устройства.
8. Lindsey Sterling: "Дъбстеп цигуларката" Линдзи Стърлинг събра хиляди почитатели от цял свят, и най-вече в САЩ, Германия и Полша.
9. Facebook Parenting: Реакцията на един баща на Facebook публикация на дъщеря му предизвика противоречиви коментари и разпалени дебати.
10. Stratos Highlights: Предаване от свръхзвуковия скок на Феликс Баумгартнер беше най-гледаното събитие на живо, а записът от камерата на Феликс събра над 30 милиона посещения.