"След сериозна и детайлна проверка за състоянието на БДЖ - пътнически и товарни превози, включително и на "Холдинг БДЖ", се оказа, че пътническите влакове и локомотивите са в трагично състояние", заяви в "Денят започва" Красимир Папукчийски, заместник-министър на транспорта и съобщенията.
Той даде пример с новите локомотиви от миналата година. 50% от тях вече са негодни за експлоатация поради това, че не са уточнени договорните отношения между доставчика "Сименс" и БДЖ от гледна точка на следгаранционното обслужване.
Според Папукчийски мерките за БДЖ, взети от предишното правителство, не са достатъчни.
"Но има една положителна мярка, а именно намаляване на инфраструктурните такси за достъп до железопътната инфраструктура. Това даде възможността на голяма част от превозвачите да бъдат по-рентабилни и конкурентоспособни на пазара за транспортната услуга. Но това не е мярката, която ще доведе до подобряване на състоянието на БДЖ", допълни Красимир Папукчийски.
По думите му сливането на пътническите и товарните превози в една обща компания е само документално.