-
02 ноември 2022 13:03
- 2430
- 0
Жители на столичния квартал „Христо Ботев” извадиха от строя няколко автобуса на градския транспорт, след като ги обстрелваха безпричинно и безнаказано с камъни. Затова съобщиха медии днес. Слава на Бога, лумпените не са строшили ничия глава. Засега.
Странна е наглостта на някои наши съграждани да рушат общите ни придобивки по този вандалски начин. Ясно е, че това го правят не само живеещите в „Христо Ботев”, където живеят предимно българи от ромски произход. В конкретния случай са обстрелвали рейс от линията 79, но доста често шофьорите от градския транспорт се оплакват, че екзитирани пубери и в други махали се забавляват по този странен начин.
Доскоро този тип гаменство бе широко разпространен, но спрямо влаковете.
Не веднъж сме писали всички пишещи, че преминаването през Факултето примерно е много рисково, защото там, освен грозното неизчистваемо сметище от години, местни братя цигани мятат камъни по преминаващите композиции. Ей така, без причина, просто за убиване на свободно време, каквото повечето имат бол, тъй като не работят, живеят предимно от помощи.
Според изнесена от железниците информация неотдавна, най-често погроми се наблюдават между столичните гари Захарна фабрика и Горна баня, както и в района на гара Казанлък. В близост и до двата участъка има ромски махали - „Факултета“ в София и „Кармен“ в Града на розите. По-рядко стават аварии и по други линии. Така за близо две години са поломени близо 165 влака, а си спомням, че щетите само за една мотриса възлизаха на около 12 000 лева. Отделно са нараняванията на машинисти, стреса, страха, паниката, тревожността...
Сега вече, когато започнаха да трошат по този вандалски почин и автобусите, не се знае годишно по колко пари ще вземат от нашите, бюджетните средства, за да възстановяват съсипаното от гамените.
Това, разбира се, никак не е справедливо. Дори е страшно за пасажерите и шофьорите, някои от които с право отказват вече да влизат в опасните махали.
Защо няма никакъв контрол и наказания за извършителите? Надали скоро ще получим и аз, и вие, някакъв адекватен отговор. И ако сте гневни на това, че веднъж плащате за социалните помощи на безделниците, втори път за възстановяване на съсипаното от тях, сте напълно прави. В правото си са и водачите на автобуси, които отказват да се излагат на риск и да шофират по линии, свързани с махалите. На един от тях по линия 1 агресивен пасажер наскоро му счупил кокалите. Ей така, защото нещо му било криво.
Каква е отговорността на началниците в общинското търговско дружество за работещите в него при такива случаи? Човек остава с впечатлението, че е никаква. За тях обаче не е валидна приказката „Голям камък хвърли, лоша дума не казвай”. „Камъните падат” върху невинни пасажери и шофьори и това не е приказка, нито чалга песен, а реалността, живият ни живот.
Последвайте канала на
Свързани новини
Вандали потрошиха автобуси на столичния градски транспорт
02 ноември 202207:36
Красимир Папукчийски: Пътническите влакове и локомотивите са в трагично състояние
31 август 202208:38
Приключиха пазарните консултации за новите български влакове
05 юли 202210:58
Световни производители на влакове ще наддават за доставки у нас?
26 май 202213:24
Водещи новини
Нейнски очаква положителен отговор за Шенген по суша днес, но свободното преминаване може да се забави
22 ноември 202407:49
Ще се откаже ли Виена от ветото си за Шенген?
22 ноември 202408:27
Борислав Цеков: Радев ще катастрофира тежко
22 ноември 202408:31
Харизанов: Радев започва да задава темпа на събитията, може да работи в различни сценарии
22 ноември 202408:46
Първан Симеонов: Христо Иванов никога не е затварял вратата към Борисов
22 ноември 202408:22
Проф. Огнян Герджиков: Промените в Конституцията - аматьорщина
22 ноември 202407:45
Костадинов: Кирил Петков ми звъня 2022 година, за да ги подкрепим
22 ноември 202407:53
Красимир Георгиев: България има нужда от нов Закон за движение по пътищата
22 ноември 202408:24
Екшън с преследване и арести: Задържаха контрабандни цигари за 2 милиона лева в Пловдивско
22 ноември 202408:10