Бях сезирана във Фейсбук заради проблеми в работата на Търговския регистър, свързани с достъпа на адвокати. Поех ангажименти за уеднаквяване на практиките, защото хората се товареха излишно със съдебни разноски. Това каза омбудманът Мая Манолова по време на среща с адвокати, представители на Агенцията по вписванията и правосъдното министерство за Търговския регистър, предаде репортер на Novini.bg
По всички тези въпроси сме водили разговори с министъра на правосъдието Данаил Кирилов, с Агенцията по вписванията. Имаше реакция от Агенцията по вписванията, които обявиха ясно каква ще бъде практиката по едни и същи спорни теми. Аз също изпълних своя ангажимент и през май месец тази година внесох проект за законови промени. Надявам се депутатите да намерят време да разгледат проекта, посочи Манолова.
Трябва да има ясни указания за длъжностните лица как ще бъдат признавани дължими такси при регистрация. Поставя се и въпросът за яснота по отношение на данните на заявителите и лицата, вписвани по партидите на търговците, където според адвокатите има противоречия, обясни омбудсманът.
На срещата адвокати разказаха как техен колега получил отказ, защото Агенцията по вписванията не могла да отвори файл в PDF формат.
Имаме огромен проблем с указанията в указанията – когато получаваме указания, изпълняваме ги, но ни се дават следващи указания, с които се скъсява тридневният срок или се налага гражданите да плащат нови и нови такси, докато нещата се случат, посочиха адвокатите.