Делото за железопътното произшествие в Хитрино продължава в Шуменския окръжен съд.
Искане за назначаване на нова комплексна експертиза бе отправено от страна на защитата на обвиняемите - машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков, и двамата от Русе, управлявали дерайлиралата на 10 декември 2016 г. в района на гара "Хитрино" влакова композиция, превозваща пропилен и пропан-бутан. Прокурорът по делото Маргарита Георгиева поиска време, за да обоснове становището си по направените искания. Съдът отложи заседанието за по-късен час.
Адвокат Ивайло Йорданов от защитата на машинистите каза пред журналисти, след прекъсване на заседанието, че има разминавания между заключенията в пожаро-техническата експертиза и констатации в огледните протоколи, предаде БТА. Съществени такива има "по отношение на механизма на възникване на дерайлирането на влака. Ако съдът не изясни тези различия, няма да изясни делото от обективна страна. Правим всички доказателствени искания наведнъж, съдът да ги допусне, да бъдат извършени тези експертизи, за да можем да приключим делото, а не с цел протакане на процеса, уточни Йорданов. По думите му е необходимо "да се свържат в едно специални знания, както в областта на подвижния състав, на железопътната техника, на пътя, на пожаротехническото дело, така и знания за допустимостта на дерайлиралата цистерна да пътува в България, с оглед европейските изисквания".
Адвокат Николай Димитров, който представлява пострадалите в Хитрино и роднини на загиналите при инцидента, каза пред журналисти, че според него делото е изяснено от фактическа страна. "Няма какво повече да се изяснява. Другата страна се опитва да прокарва частни, изключително добре платени експертизи. По настоящото дело са изслушани толкова много експертизи, че няма защо този процес да продължи със събиране на доказателства", уточни Димитров. "Ние също имаме наши заключения, които сме ползвали, но не сме ги представили пред съдебния състав, тъй като считаме, че трябва да се представят само експертизи, назначени в хода на съдебния процес. Ние също можем да ползваме заключение, че влакът не е бил управляван в последните 15-20 минути, преди гара Хитрино, а се е движел безконтролно и скоростта е нараствала неуправляемо. Част от тези твърдения се установиха и тук, в наказателния процес", допълни Димитров.