Административните мерки, които се предвиждат чрез предложените изменения в Закона за движение по пътищата, са водещи пред промените в Наказателния кодекс, завишаващи санкции и криминализиращи определени деяния. Това каза пред БНР заместник-министърът на правосъдието Петко Петков.
Според него е възможно депутатите да приемат въвеждането на по-високи наказания за нарушителите на пътя, но невинаги така може да бъде постигнат желаният ефект.
Административните мерки, които се предвиждат чрез предложените изменения в Закона за движение по пътищата, са водещи както по обем, така и по комплекс от мерките, заради въпросите, които те решават, коментира зам.-министърът.
Петков се съгласи с мнението на главния прокурор Сотир Цацаров, че при инкриминирането на определени деяния трябва да се подхожда внимателно. Наказателният кодекс не е нещо, към което трябва да посягаме всеки път, когато възникне проблем. Цацаров е прав и в това, че две патрулки на точното място ще свършат работа. Освен чрез законодателни мерки МВР сега трябва да покаже и воля и желание. Цялата държава знае къде се състоят гонките, цялата държава знае кой ги организира. Голяма част от пътно-транспортните произшествия със смъртни случаи всъщност са причинени от стари автомобили, може би причината за това е, че те са с доста по-ниско ниво на сигурност, уточни Петко Петков.
Реализирането на тези дела е сложно, трудно ще стане в рамките на 24 часа, тъй като трябва да бъде произведено досъдебно производство. Незабавното производство е регламентирано и то гарантира бързо постигане на наказателна отговорност, заяви той.
Надявам се да не бъдат забавени прекалено много промените в Конституцията. Всяко отлагане на въпроса с Конституцията в Народното събрание води до отлагане и на Закона за съдебната власт. Те трябва да бъдат в синхрон, подчерта зам.-министърът на правосъдието.
Повишаването на заплатите в съда е антикорупционна мярка, каза още Петко Петков.