Свидетели: Автобусът-гробница от АМ "Тракия" бил в отчайващо състояние

share

Гумите на автобуса на фирмата "Ентуртранс", в който загинаха 9 души, а 11 бяха ранени, били спукани, но имали грайфери. Това се чу днес в Бургаския окръжен съд от свидетеля Христо Ковачев, инспектор в сектор „Престъпления по пътищата” към пловдивската полиция. Той описа външния вид на превозното средство, чийто шофьор по време на катастрофата бе Светослав Димитров, пише Труд.

След злополуката полицаят прибрал Светослав в патрулната кола, защото пътниците били готови да линчуват водача. „Външният вид на автобуса лъже. Ако не беше обърнат, нямаше да мога да видя тази пародия. Техническото състояние на автобуса беше под всякаква критика", заяви очевидецът. Той е снимал преди возилото да бъде преместено.

Според неговите показания дознателите са пристигнали на мястото на инцидента в тъмните часове на деня няколко часа след катастрофата. Христо Ковачев е бил на местопроизшествието с двама свои колеги от жандармерията, чиито имена в Бургаски окръжен съд не назова. Те обаче само са регулирали движението.

Свидетелят е абсолютно убеден, че на местопроизшествието не е имало следи от спирачен път.

Автобусът е бил обърнат на лявата си страна върху платното в посока София - Бургас. Преди да се отзове на сигнала за инцидента, инспекторът обследвал друго произшествие. На мястото на трагедията, Ковачев заварил няколко души, които опитвали да помогнат на пострадалите. С негово решение трафикът е бил отклонен 4 километра преди катастрофата.

Още при огледа на автобуса полицаят е забелязал кърпежи и заварки, които били направени непрофесионално.

Експертът Славчо Дулев потвърди пред съда, че автобусите на "Ентуртранс" са били в лошо техническо състояние. Той е предупреждавал за това бившия шеф на ДАИ - Бургас (обвиняем по делото като началник на транспортния отдел на фирмата) Николай Toчев.

Славчо Дюлев е представител на фирма, занимаваща се с технически прегледи. Според него по автобусите на "Ертуртранс" е имало много работа. Информацията била споделена и на ръководителя на билетния център на фирма "Ентуртранс". Свидетелят разгласи отговора на Николай Точев: „Автобусите си имат технически прегледи. Шофьорите си носят отговорността."

Славчо Дюлев твърди, че познава добре автобуса, които катастрофира на „Тракия". Като професионалист по техническите въпроси той дори пътувал в колите на „Ентуртранс" и други фирми, за да установи тяхната изправност. За целта използвал лоша отсечка след Автогара София, която показвала точно какво не е наред с машините. Той сигнализирал в Софийска градска прокуратура след инцидента в качеството си на гражданин. Дючев изпратил и сигнал за още няколко тежки пътни инциденти у нас.

Според него промяна в системата на техническите прегледи трябва да има. От защитата на подсъдимите поискаха да бъде изискана информация от Агенция „Пътна инфраструктура" относно ремонтите, които са правени на отсечката след инцидента.

Днес по молба на собственика на автобуса - ковчег „Мерцедес 0-303" защитата поиска да бъдат върнати регистрационните номера на превозното средство, които са в Областна дирекция на МВР - Пловдив, като веществени доказателства. Автобусът не можел да се бракува и по този начин данъците му се начислявали.

Делото за катастрофата на автобуса на АМ "Тракия" бе отложено през ноември, след като съдът не успя да разпита вещите лица. Те бяха подали молби за отлагане на разпитите по здравословни причини. Разпитаните тогава четирима свидетели са разяснявали фактическата обстановка по време и малко след катастрофата. С обвинителния акт са повдигнати обвинения срещу собственика на фирма "Ентуртранс" Ениз Ченгел, шефа на транспортния отдел по време на инцидента Николай Точев и шофьора Светослав Димитров. Прокуратурата обвини подсъдимите, че са проявили престъпна немарливост при превоза на пътници, която е причинила смъртта на девет лица. Също така превозното средство не е било технически изправно и не е минало през нужните технически прегледи.

Утре в 10:00 часа трябва да бъдат изслушани и експертните лица по делото.

Водещи новини

Още новини