Николай Рашков за буферните паркинги: Тези съоръжения са нужни на държавата и са изградени по европейска регулация

БНТ
share

"Проблемите с трафика по границите не са от вчера. Ще припомня, че през април месец от Съюза на превозвачите, извадихме изследване какви са ясните ефекти от липсата на сухопътен Шенген. Основните проблеми за нас тогава бяха сухопътните граници с Румъния, както и тази на Кулата. За пример мога да ви дам, че за първата половина на годината, на месец, тежкотоварните автомобили, които преминават на Видин са точно 28 500, което наистина е фрапираща цифра. Оттам нататък ние наблюдаваме положение, за сравнение на Русе, където трафикът е 16-17 хиляди на месец, където имаме неотложен ремонт, когато съоръжението работи само в една посока, в комбинация с изостанал ремонт, който е на скоростния път между Ботевград и Мездра, ни поставя в позиция, в която ние наблюдаваме свръхтрафик, концентриран на Видин и затова преминаването се отразява с часове чакане".

Това заяви в ефира на БНТ Николай Рашков, член на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи.

"Граничният контрол от двете страни трябва да бъде уеднаквен. Всъщност румънските колеги да признават контрола на българските и обратно", това каза той по темата за буферните паркинги.

И допълни: "Кантарът трябва да е един и с това ние се борим години наред. Изключително важно е да акцентираме върху тази тема".

Според Николай Рашков политическата нестабилност и поредицата от служебни кабинети обаче, които управляват държавата, допринасят за неглижирането на въпроса. В момента у нас има три буферни паркинга.

По думите на Рашков този тип съоръжения са нужни на държавата и са изградени по европейска регулация.

Николай Рашков: Берем плодовете на липсата на сухопътен Шенген

"Начинът, по който паркингът беше въведен, можеше да бъде далеч по-добре, чисто като комуникация, информационно разяснение какъв е редът на движение, защото вие много правилно отбелязахте - редът на държавните граници е единствено и само задължение на държавата. Държавата трябва да контролира този пропускателен режим и ако има частни инвеститори, които изграждат паркинги, отново тяхната работа трябва да бъде контролирана и да се разясни какъв е редът за движение", коментира Николай Рашков.

Водещи новини

Още новини