ГЕРБ-СДС: Проектът за новата организация на движение около НДК се реализира, без да е съгласуван

Булфото (архив)
share

В средата на април започват действия по въвеждане на новата организация на движение в района на НДК, а възлагането на проекта от заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов става на 7 май. Това заяви на брифинг в Столичния общински съвет (СОС) Прошко Прошков, общински съветник от групата на ГЕРБ-СДС и член на комисията по транспорт на СОС преди началото на второто за днес извънредно заседание на Съвета, което е за изслушване на кмета на Столична община във връзка с новата организация на движението по бул. „Витоша“, бул. „Патриарх Евтимий“ и ул. „Проф. Фритьоф Нансен“.

Според Прошков зам.-кметът по транспорт дава възлагане за изработване на проект три седмици, след като вече е започнало неговото изпълнение. "Все едно да започнеш да строиш и чак след това да вземеш разрешение за строеж", каза Прошков. Той подчерта, че грубо се погазва принципът за информираност на СОС, на гражданите, на административните процедури, които трябва да се съгласуват.

Прошков припомни, че по инициатива на 28 общински съветници, липса на отговори от зам.-кмета по транспорта, нестихващи протести, групата на ГЕРЛ-СДС инициира изслушване на кмета Терзиев и администрацията по тази тема. От средата на април започна асфалтиране, на 22 април на транспортна комисия изискахме проекта, по който се работи, на 25 април започнаха действия по заповеди за преместване на автомобили, на 29 април обаче вече се работеше по проекта, без да сме получили информация за него, обясни Прошко Прошков. На 10 май на второ заседание на транспортна комисия с граждани отново не получихме проекта, по който се работи, отбеляза общинският съветник.

С пешеходно и автошествие протест „СТОП на беззаконието по пътищата“ се проведе в центъра на София

Той подчерта, че местата за паркиране не са с 50 по-малко, а със 143 места. Положената нова маркировка вече пада, каза Прошков. Анализите на трафика показват, според него, че няма подобрение на движението на градския транспорт. С включването на секцията, която дава право на ляв завой по ул. "Фритьоф Нансен" ще има има още по-големи затруднения, смята Прошков. Според него дебатът дали проектът е добър и смислен е безпредметни, тази сесия на СОС също е безпредметна, коментира общинският съветник, предаде бТА.

Той каза още, че е изхарчен обществен ресурс от над 1 млн.лв., без да има остойностена сметка по този проект.

Водещи новини

Още новини