И кметът на р-н "Триадица" е против промените по Патриарха

Фейсбук
share

Бях официално поканен от транспортния зам.-кмет на общината за мнение от района относно новата организация на движение по булевардите “Витоша” и “Патриарх Евтимий”. Такава бе представена (снимки от 1 до 4), въпреки, че имам официална позиция още от 2020-та година, която също представям тук (снимки 5 и 6).

Това коментира кметът на района Димитър Божилов (ПП-ДБ-СС) във Фейсбук. 

Русинова (ЕЦТП) разкри малка част от многото проблеми с новата организация на "Патриарх Евтимий" и"Витоша"

Темата е гореща и се политизира напоително. Това е нормално, но освен като кмет на района, аз си позволих позиция и на човек, който идва именно от тази част на Триадица. Като личност, която е израснала пред очите на онези, които бяха наричани “мързеливци”, “мрънкачи”, “противници на европейското развитие” и пр.

Не бих толерирал негативно отношение или предразсъдъци към който и да било жител на Триадица.

С тези хора моята баба е преживяла бомбардировките над София. И после са градили.

С тези хора баща ми е висял гладните зими по опашки за хляб и лекарства.

С децата на тези хора бродихме по дворовете, ядохме череши по дърветата, ритахме мачове в “Сейнт Джордж”.

Нашите деца също растат там и да - искаме нормални и безопасни условия за живот за тях и за тези след нас.

Наблюдавам от десетилетия експериментите в това каре и то- от първи ред. Затова и до някаква степен ги приемам със стоицизъм, а в становището си съм засегнал точни и конкретни предложения:

1. Компенсиране на загубените паркоместа- “Витоша” от страната на НДК да мине към нашата подзона. Предлагам също така обособяване на нови паркоместа зад помпената станция в парка на храма “Св. Георги”, съгласно действаща регулация;

2. Червена зона със запазени места само за живущите;

3. Безопасност - не намерих велосипедист, който да е съблазнен от каране до гумите на тролей. Родителите на малки колоездачи директно ми заявиха, че велоалеята до бус линията не е окей и там н я м а да карат. Велоалеята може да бъде двупосочна и да е от другата страна, така че да се избегне контактната зона с тежкото превозно средство;

4. Премахване на бус лентата - не защото не искам бърз транспорт, а защото бул. “Патриарх Евтимий” в нашата част е транзитна зона, в която тролеите започват престрояване преди голямото кръстовище на Петте кьошета. На практика, бус лентата се ползва около 50 метра;

5. Премахване на маркировката на старите велоалеи по тротоарите - преминавам трасето пеша всеки ден на път за работа и забелязвам, че още се ползват, а това създава още конфликти.

Допускам, че позицията ми няма да се хареса на мнозина, но нейната цел не е да бъде хвалена или хулена. Това е конструктивен подход в естакадата от обвинения по цялата ос на местната власт, опит за разум по време на емоции. Последователността ми по темата не е обоснована от актуалната обстановка, а е по-скоро резултат от липсата на реакция по всичко, което съм маркирал като рискове пред проекта.

Той трябва да се промени.

Водещи новини

Още новини