НС реши: Клиент може да задържи плащането, докато не получи касова бележка

Getty Images/Guliver
share

Клиент може да "задържи" плащането, докато не получи касова бележка. Това решиха окончателно депутатите на второ четене в Закона за ДДС.

Предложението бе направено в пленарната зала от Венко Сабрутев от "Продължаваме промяната - Демократична България".

Първоначално текстовете на финансовото министерство гласяха, че ако клиент не получи фискален бон, може директно да си тръгне от търговския обект. Те обаче бяха отхвърлени от парламентарната комисия по бюджет и финанси с аргумента, че може да се стигне до злоупотреба от страна на клиентите с това им право или до неприятни ситуации в търговския обект.

Предстои решаваща седмица за предложенията на Асен Василев

Тъй като текстът бе отхвърлен на комисия, той дори не влезе в основния доклад и предложението бе направено директно при второто гласуване в пленарна зала. Редакцията е обаче не клиентът да има право да си тръгне, а само да има право да задържи плащането, т.е. да изиска касовата бележка преди да даде парите или да плати с постерминал.

Редакцията предизвика около 10-минутно суетене в залата, като дори финансовият министър Асен Василев се включи в убеждаването на депутатите в резултат, за който съди единствено по кадър от разговора му с Корнелия Нинова от БСП.

От левицата се въздържаха и текстовете бяха приети окончателно, предаде БНР.

Водещи новини

Още новини