Битката за умовете ни става все по-ожесточена. Какви са новите техники за пропаганда? И как групи с шеги, мъдри мисли и патриотични лозунги набират стотици хиляди последователи, след което се използват политически? В „Срещу течението” Евгений Генчев разговаря с Никола Тулечки от Factcheck.bg по темата.
„Когато летиш високо, не забравяй с кого си пълзял”, „Запомни! Ако приятелите ти не те търсят, значи са добре. И не са ти приятели!”, „Казаха ми, че никой няма да хареса тази снимка, защото сме бедни и живеем на село”. Хиляди са страниците с подобни публикации, хората ги харесват, а мащабът е потресаващ, казва експертът.
„Долната граница е над 10 000 последователи. Има и такива, които са с почти 300 000. Проблемът при тези странички е че в един момент, когато се събере някаква критична маса последователи, започват да пускат новинки – „клик стръв”, пропаганда, политически пиар”, обяснява Тулечки.
Той препоръчва, когато дадена страница започне да ни „облъчва”, да спрем да я следваме. „Обаче никой не го прави, защото ти не виждаш, че тя започва да те облъчва”, уточнява експертът.
Тулечки казва, че по време на предизборната кампания активността в подобни групи се увеличава. „Тогава има повече интерес за очерняне на разни политически опоненти”, предупреждава той.