Ще предложи ли МВР нула промила алкохол зад волана?

Булфото архив
share

След фаталната катастрофа при която пиян шофьор уби 15-годишния Филип на пешеходна пътека. Ще бъде ли свалена границата за алкохол зад волана?

 Екип на NOVA присъства на проверки с КАТ- СДВР и охранителните звена на столичната полиция. Данните показват, че не рискът да убият някой, а отнемането на колите им, стряска пияните шофьори, казват столични пътни полицаи. Екипът ни засне трима, седнали солидно почерпени зад волана. Сред тях и млада дама с близо 3 промила.

Контролът на пътя в столицата отдавна е засилен, казват от МВР. И преди фаталната катастрофа с Филип - 15-годишното дете, блъснато на пешеходна пътека в центъра на София. Не само КАТ, но и всички охранителни звена на СДВР следят за безопасността и вадят нарушителите от движението.

Какви правила трябва да се въведат за младите шофьори?

"Важни са не само мерките, които "Пътна полиция" и всички служители на СДВР налагат на пияните шофьори на пътя, както и цялото МВР, но тук трябва да получим подкрепа от обществото. Трябва да има една нетърпимост, дори подаване на сигнали от обществото, за пияни шофьори. Да подават сигнали своевременно, за да може заедно да се преборим с този бич, който дава тежки последици", заяви началникът на отдел "Пътна полиция" в СДВР комисар Николай Крушарски.

Затова се заговори за сваляне на прага за употребения алкохол зад волана. Предложи го заместник-главният секретар на МВР ден след смъртта на Филип. А в четвъртък на първо четене дори бяха приети и законови промени. 

"В другите държави спътниците носят наказателна отговорност, почти същата като водача. При тяхно поведение, което не възпира съответния водач да кара пиян или дрогиран, знаейки, че той е опасен за движението на пътя", посочва старши комисар Крушарски. 

И допълва, че в останалите държави се прилагат различни мерки в тази връзка, включително за нулева толерантност. 

"Не ги е стреснала смъртта на едно дете. Но мярката от август - отнемане на колата, повече стресна водачите, което изигра превантивен ефект. Водачите не се стряскат от това, че ще причинят смърт, а далеч повече от това, че ще бъдат лишени от правото да ползват собствения си автомобил", заяви старши комисар Крушарски. 

И според шофьори тази мярка е единствената, която би имала ефект срещу практиката – да пият и да карат.

Водещи новини

Още новини