ПП-ДБ организираха дискусия в парламента по една от най-наболелите теми - убийствата по пътя. Фокусът на кръглата маса бяха младите шофьори.
"Пътната безопасност се формира от водача, автомобила и пътят Това са трите стълба, около които се въртят всички мерки. От ПП-ДБ имаме предложение за новите водачи. Ще очакваме подкрепа от всички партии, за да няма политизиране", заяви Настимир Ананиев.
Петя Иванова, майка на отишло си след пътен инцидент дете, разчувства с емоционална реч. Тя призова депутатите да променят закона и в случай, че водачът на автомобила се е качил зад волана пиян или дрогиран, това да се разглежда не като убийство по непредпазливост, а като умишлено. Също - шофьорът да не може да отказва да му бъде направен тест за наркотици. "За да няма друга майка, която да лежи върху ковчега на детето си и да не може повече никога да му каже, че го обича. Никой депутат също не е застрахован, че утре няма да е неговото дете", каза тя през сълзи.
Владимир Тодоров предложи работещи европейски практики, които да се приложат и в България. "След думите на Петя разбираме, че всички сме длъжници и всички ние не сме си свършили работата. Тази мъка, която се чу, трябва да ни накара да обединим усилия. През годините са давани различни предложения за подобряване и на подготовката на водачите, както и за последващ контрол. Има надеждни европейски практики, които категоризират младите водачи, в първите 12 месеца за тях да има специален статут, изразяващ се в по-малък брой контролни точки. Франция забранява на младите шофьори да управляват кабриолет, в други страни им забраняват да шофират след 22.00 ч. При последната кататсрофа на "Сливница" имаме водач с двумесечен стаж, в момента системата за проверка на това къде е обучаван може да бъде манипулирана. Съществуват хартиени картони, на които часовете по курмуване могат да се подпишат със задна дата. За да имаме прогрес в пътната безопасност, политиците трябва да предприемат непопулярни мерки. Те включват конфискуване на автомоилите на пияните и дрогираните, когато имаме зима, да караме със зимни, а лятото с летни гуми. Включват да се вържат системите на ТОЛ, КАТ, общините, да се създаде общо видеонаблюдение. Криминализиране на отказа за даване на тест, процедури за събираемост на глобите", изброи той.