Зам.-министър: 8 хиляди км пътища у нас са разбити

Булфото (архив)
share

Близо 8000 км пътища от републиканската пътна мрежа са в аварийно или предаварийно състояние. Трябва да се продължат започнатите инфраструктурните обекти - доизграждането на АМ "Хемус", на скоростния път Ботевград - Видин, започване на нови обекти, които не търпят отлагане. Затова се надяваме да бъдем финансирани от бюджета". Това каза пред БНР Николай Шушков, зам.-министър на регионалното развитие и благоустройството.

И допълни, че разширяването на АМ "Тракия" от София до разклона за АМ "Марица" е наложително, но за да се стигне до финансиране, трябва да се направят предпроектни проучвания и да се завърши проектирането. Затова тази година не се очаква да започне реализирането на този проект.

Шишков: Неотложно е да бъде разширена „Тракия“ в частта до АМ „Марица“

"АМ "Европа" закъснява по редица причини. Ще се опитаме до края на годината да усвоим максимално средства по оперативната програма, която финансира тази магистрала. АМ "Струма" - там се надяваме скоро да започнем строителството на пътния възел при град Кресна, от южна страна в посока София".

Шушков подчерта, че от декември досега с пътните фирми са разплатени над 1,3 млрд. лева:

"Това бяха стари задължения. Спорът в момента е за разплащания, които касаят основните ремонти, направени без необходимите строителни книжа, без разрешение за строеж, без съответния надзор... Нашето желание е обектите, изградени извън строителните норми, да бъдат обявени за търпими. Вече изградени пътища, ако спазим изцяло сега действащия закон, трябва да ги разрушим и отново да ги изградим. Нашето общество не може да си позволи това. Предложението се отнася само за обекти, които касаят инфраструктурно строителство".

Очакванията на зам.-министъра са отстраняването на повредата на мостово съоръжение на АМ "Тракия" да позволи движението да остане в аварийната лента и да не се налага цялостно затваряне до приключване на ремонта. Той обаче не се ангажира с краен срок за това.

По думите му към този месец са събрани 210 млн. лева от електронните винетки и от тол системата, което е близо с 34% повече от същия период на миналата година:

"За първи път от съществуването на този начин на таксуване в България тежкотоварният трафик плаща повече, отколкото винетните стикери".

Водещи новини

Още новини