За да не фалира и да компенсира спирането на субсидиите в размер на 221 млн. лв. за "БДЖ - Пътнически превози", дружеството трябва да увеличи двойно цената на билетите.
Това каза народният представител от "Коалиция за България" Петър Мутафчиев на пресконференция днес в централата на БСП на "Позитано 20".
Другата възможност е "БДЖ -Пътнически превози" да потърсят чрез съда средствата, които държавата им дължи. По думите на Мутафчиев спирането на тези средства от финансовия министър е неправомерно, защото не предприятието "Пътнически превози", а "шапката" БДЖ не си плаща кредита към Световната банка, взет през 1995 година.
Според бившия транспортен министър, Симеон Дянков няма право на такова действие, защото в договора няма клауза, която да дава възможност тези средства да бъдат приспадани и изплащани.
Петър Мутафчиев коментира също липсата на технически годни вагони за ползването им по скоростните отсечки, където има възможност за движение със 160 км. в час.
Членът на надзорния съвет на Агенцията за приватизация Руси Статков отбеляза, че решението за приватизацията на "БДЖ - Товарни превози" не е законосъобразно. Той припомни, че има списък с дружества, за чиято приватизация се изисква Министерският съвет да направи предложение, а Народното събрание да приеме решение за приватизация.
Утре има заседание на Надзорния съвет на АП, на което ще се вземе решение как да продължи този процес. Възможно е да има нова процедура, като се извърши активен маркетинг заедно с министерството. Другата възможност е държавата да си поеме дружеството.
При първия вариант министърът на транспорта трябва да представи и 10 годишна програма за развитие на жп транспорта, коментира Статков. Според него цената на дружеството в момента е 500 млн. лв. Той обаче смята, че то умишлено се води към обезценяване.