Николай Нанков: От 1 април България остава без пътна поддръжка

БТВ
share

Зададат ли се парламентарни избори в последните повече от 10 г., темата с пътищата излиза на дневен ред. Особено през последните 2 г. темата се експлоатира все повече. Това каза в предаването "Лице в лице" по БТВ кандидатът за депутат от ГЕРБ-СДС и бивш министър на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

Кога са лоши инхаус договорите – когато ГЕРБ работят по тях или когато служебното правителство с министър Шишков работи? Ако бяха незаконни и порочни тези договори, те трябваше да бъдат прекратени. Средствата по тях могат да бъдат възстановени в държавния бюджет. Но такова нещо не виждаме, напротив, дадени са авансови плащания от над 400 млн. лева от служебното правителство, заяви Нанков.

Той добави, че е направено авансово плащане на 29 декември 2022 година на участък от магистралата Русе-Велико Търново без да има строително разрешение и инвестиционен проект.

Същите, които твърдяха, че това е незаконосъобразна практика, го практикуват, посочи Николай Нанков.

През 2019 година кабинетът на Бойко Борисов сключи договор за участъка Ботевград-Мездра. Заложи се като начин на плащане 100% при приемане на обекта – без авансови и междинни плащания, след Акт 15. Да де, но ноември миналата година тези договори са изменени. Това е грубо нарушение на Закона за обществените поръчки. В полза на строителя тези договори се индексират, има междинно плащане и са изплатени над 150 млн. лева. Абсолютно незаконно, каза бившият министър на регионалното развитие.

В отговор на въпрос за кръпките по магистралите, кандидатът за депутат от ГЕРБ-СДС посочи, че в случая става дума за контрол и качество на строителния надзор.

Министър Шишков: Магистралите ни са като скъпи дънки - с много кръпки и малко дупки

Трябва да си дадем сметка, че до 2018 г. в България се строеше по непроменяни от 30 г. норми, от съветско време. От 2019 г. магистралите се строят по немски образец, издържат на по-голям натиск, увеличиха се и гаранционните срокове. След 2019 г. стъпките да имаме европейски норми в строителството на пътища са добри, но не са достатъчни, отбеляза Николай Нанков.

От 1 април България остава без пътна поддръжка, защото търговете стартираха едва преди повече от две седмици, около 15 февруари, обяви бившият регионален министър.

Търговете са за рекордните 3,6 млрд. лева, каза той, като посочи, че спирането на плащанията на пътните фирми за около година и половина и отпушването им след това е предпоставка за корупционни практики.

 

Водещи новини

Още новини