Министър Шишков: Проба от Северната тангента е с 13 см асфалт, другата с 13,8 при заложени 20

share

Главният прокурор Иван Гешев изпрати писма до служебния министър на вътрешните работи Иван Демерджиев и до служебния министър на регионалното развитие и благоустройството архитект Иван Шишков, с които изиска цялата налична информация относно установени нередности при изграждането и поддържането на пътища в страната.

"Не сме изпратили нужната информация, защото част от проверките не са финализирани официално, няма официални доклади", обясни служебният регионален министър арх. Иван Шишков в "Денят ON AIR".

Гостът конкретизира, че "ядките", извадени от Северната тангента на София, са показали, че на едно място асфалтът е 13 см, на друго - 13,8 при заложени по проект 20 см.

Той допълни, че проверките се правят съвместно с Министерството на вътрешните работи и данните се обработват от органите там. "Резултатите са въпрос на факти, a не на интерпретация. Тези всички факти се обработват от органите на МВР. Имаме няколко преписки, които са започнали в посока ремонтиране и състояние на пътищата в България. Магистралите, построени преди 7-8 години, за съжаление, наистина се нуждаят от основен ремонт", коментира арх. Шишков.

Инж. Богдан Милчев: Служебното правителство се готви да възложи ремонти за между половин и 1 млрд. лв.

Той припомни, че в частта от автомагистрала "Хемус" между София и Яна, липсва 30% асфалт, а пътят е изграден от материали, които не трябва да бъдат слагани.

"Следващите проверки, които бяха извършени, бяха на автомагистрала "Марица", мисля, че за всички е ясно, че има участъци, които са в лошо състояние.  Вероятно ще се наложи авариен ремонт. Там също се оказа, че има проблем с количеството асфалт, има проблеми със земната основа", каза арх. Шишков.

Като проблем той очерта това, че винаги има един и същи възложител. "Начинът, по който са възлагани ремонтите, в това има някакъв проблем и е куцало", коментира гостът пред Bulgaria ON AIR.

По думите на регионалния министър ремонтът на автомагистрала "Тракия" между Стара Загора и Чирпан е бил превърнат в незаконно строителството, защото е бил възложен като "текущ". "Оттук нататък на ремонтирания участък е направен без надзор, този участък не е въвеждан в експлоатация, защото нямаме решение за строеж", добави той.

Арх. Шишков бе категоричен, че цялата информация от проверките на пътищата ще бъде дадена на прокуратурата. "Проверките ще продължат, прокуратурата също има интерес в тази ситуация. Строителството е сериозен процес и не трябва да подценяваме нито един елемент от него", каза той.

Шишков: Състоянието на пътищата е такова заради начина на възлагане и контрол

Регионалният министър е убеден, че ще се търси отговорност от страна на фирмите, надзорниците и на всички участници в строителния процес.

Водещи новини

Още новини