Всички магистрали трябва да бъдат проектирани по най-бързия начин и да се намерят варианти да бъдат финансирани. България има остра нужда от тези пътища не само заради пътната безопасност, а и за развитие на регионите. Това каза в интервю за предаването „Лице в лице“ служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.
„Нашите пътища са в лошо състояние и са необходими много средства, за да може това да бъде променено. Когато на тези пътища има огромен поток от движение, те се амортизират по-бързо. Ако имахме по-голяма пътна мрежа, пътищата щяха да са в по-добро състояние и щяха да са нужни по-малко пари за поддръжка на километър“, посочи още министърът.
„Тунелът под Петрохан е в съвсем начална фаза. За мен той е изключително забавен, трябваше да започне да се проектира още от 90-те години и да бъде направен. Като че ли политиците много често забравят, че най-важният момент, за да се изпълни едно строителство, е първо плановете да се одобрят. Понякога се карат за готови обекти и ремонти, а първо трябва да се извърши планирането“, коментира още той.
Арх. Шишков отбеляза още, че участъкът Русе- Велико Търново трябва бързо да се проектира и построи.
„Ремонтът на „Дондуков“ не е с европейски програми, но жълтите павета са част от ОП „Региони в растеж“, в който се включва и ремонтът на Г“раф Игнатиев“, „Солунска“ и цялото каре около площад „Народно събрание“. Този ремонт е бил с две разрешения за строеж. По принцип МРРБ е задължено да прави проверка, когато има изпълнено строителство. В случая се намесихме извън рамките на стандартните отношения“, коментира още регионалният министър.