"Беше освободена заради несправяне с работата. В нейния ресор бяха обществените поръчки. Част от обществените поръчки беше снабдяването с гориво. И не се справи с тази работа". Това обясни инж. Марио Гълъбов, предс. на УС на НКЖИ за уволнението на Гергана Алекосва от поста зам.ген. дир. на компанията.
"Генералният директор и УС бяха принудени да звънят по телефони на БДЖ, наши добри пиятели и партньори, и ДПТСВ, също приятели, с които работим, за да търсим назаем гориво, с което да продължат да работят машините в този летен период. Спрат ли да работят машините, пътят ще се разстрои през зимата и ще имаме хиляди проблеми”, посочи той в ефира на "Твоят ден" на NOVA NEWS.
Гълъбов коментира още, че е имало сигнали за проблеми със снабдяването с горивата срещу Алексова и това е била една от причините толкова бързо тя да бъде освободена. Сигналите са до Министерството на транспорта и той не пожела да ги коментира в студиото, но подчерта, че това уронва престижа на компанията.
На данните, изнесени от Алексова, че НКЖИ има за десетина дни гориво, Гълъбов категорично отговори: "Компанията няма да остане без гориво, но беше поставена на косъм да не свърши своята лятна кампания за приключване ремонта на железния път и контактната мрежа".
Договорът с Теракорп е прекратен. Сега се обжалва. „Ние изчакваме. Нямада се купува гориво оттам", посочи Гълъбов.