Движението на моторни превозни средства над 12 тона между 30-ти и 47-ми километър на автомагистрала „Хемус“ ще бъде ограничено в двете посоки, считано от 18 юни до 30 септември. Това съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
Спирането на тежкотоварния трафик е за доизграждането на трите напречни връзки между двете тръби на тунел „Витиня“ и ремонта на четири виадукта.
По време на ремонтните дейности камионите над 12 тона ще преминават по обходен маршрут – от пътния възел „Витинска река“ при 30-ти километър на магистралата по пътя София – Ботевград и път II-17 до пътен възел „Ботевград“ при 47-ми километър и обратно.
Движението на леки автомобили ще се осъществява двупосочно в тръбата за София на тунел „Витиня“ и двупосочно в свободните от ремонтни дейности платна на магистралата. Движението на автомобили над 12 тона ще се осъществява двупосочно в платното за София от 32-ри до 34-ти километър с по една лента във всяка посока на движение, а от 34-ти до 36-ти километър ще е двупосочно в платното за Варна с по една лента за всяка посока на движение. От пътната агенция напомнят, че е необходимо шофьорите да карат с повишено внимание, да спазват стриктно поставената пътна сигнализация и ограничението на скоростта – до 50 км/ч.
От АПИ посочват, че ремонтните работи са наложителни, за да се осигури безопасното преминаване по автомагистралата.
Трите напречни галерии между двете тръби на тунел „Витиня“ бяха прокопани в тръбата за София през 2020 г. и сега предстои да бъдат довършени в тръбата за Варна, припомнят от Агенция „Пътна инфраструктура“. Предвидено е да се монтират противопожарни врати, електро инсталации, вентилационни боксове и осветление. Две от галериите са пешеходни, а една е шосейна. В случай на авария в една от тръбите те ще се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за достъп на линейки, пожарни и други специализирани автомобили. След завършване на тези дейности тунел „Витиня“ ще отговаря на Директива 2004/54/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно минималните изисквания за безопасност за тунелите на Трансевропейската пътна мрежа.
Виадуктите при 33-ти, 34-ти и 35-ти километър са построени през 80-те години на миналия век и от тогава не са основно ремонтирани, се посочва в съобщението на АПИ. Техническото състояние на виадуктите при 33-ти и 34-ти километър в посока Варна изисква спешно възстановяване на експлоатационното им състояние, за да се осигури безопасното преминаване. На двете съоръжения ще се извърши усилване на пътната плоча, ремонт на главни стоманобетонови греди, подмяна на лагери и дилатационни фуги. Ще бъдат изградени нови тротоарни блокове, ще се положи нова хидроизолация и асфалтобетонова настилка, колекторна система и др. На виадукта при 34-ти километър ще се работи по възстановяване носимоспособността на ригел при един от стълбовете на съоръжението, обясняват от пътната агенция.