Пакет „Мобилност“ вече е факт и има огромна неяснота как ще бъде прилаган. Това заяви на пресконференция Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи (СМП), цитиран от БТА.
„От началото на месеца вече се прилага изискването за командироване. От днес трябва да се прилага и изискването за връщането на автомобила след осем седмици, но никой в България, нито един превозвач не знае точно как ще се прилага“, посочи той.
Според браншовата организация на международните превозвачи правилата са неясни, което поставя под съмнение дали ще бъде защитен интересът на фирмите и работещите в този сектор. Траков посочи още, че не всички от предложенията на организацията са били отбелязани в предложението за промени в Закона за автомобилните превози, който вече е публикуван за обществено обсъждане. През декември от Съюза на международните превозвачи са написали и писмо до транспортния министър за среща, на която да обсъдят националната политика в тази сфера, но такава не се е провела, посочи още Ангел Траков. По думите му все още не е решен и проблемът с голямото изчакване на камионите при преминаването през граничен пункт „Капитан Андреево“ на българо-турската граница.
Изпълнителният директор на СМП Йордан Арабаджиев допълни, че от организацията ще търсят среща с премиера Кирил Петков, за да бъдат обсъдени всички проблеми на автомобилния транспорт, за да се набележат мерките за тяхното решаване.
След приемането на Пакет „Мобилност“ от Европейската комисия през 2020 г. България, Полша, Кипър, Унгария, Литва, Латвия, Естония, Малта и Румъния подадоха обща жалба до Европейския съд за спиране на разпоредбите, включени в пакета. През октомври 2021 г. българската държава подаде отново иск за отлагане изпълнението до окончателното произнасяне на Европейския съд по общото дело.