Караджов: Няма икономически смисъл от строежа на АЕЦ "Белене"

share

Високите цени са факт не може да се отрече, че е проблем номер едно за България в момента. Хората имат право да протестират. Непрекъснат се търсят начини за компенсиране на хората. По правото на протест мога да подкрепям всеки справедлив протест на гражданите за по-добър живот. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов в предаването „Лице в лице“ по bTV.

Регионалният министър коментира и излезлите вчера данни на НСИ за инфлацията.

Инфлацията беше ясна още през юли миналата година. Тогава написах първата си статия за тръгващите нагоре енергийни цени, които ще доведат до двуцифрена инфлация. Близо 10% инфлация за миналата година е много голяма сума, допълни Караджов.

По думите му няма икономически смисъл да се строи АЕЦ „Белене“.

Не му излизат икономическите отчети. Беше проведен и референдум, където хората си казаха думата. Заченат е на руски технологии и неговото преоборудване е много трудно, каза още министърът.

Нинова разкри какво е записано в коалиционното споразумение относно АЕЦ “Белене“

За миналата година за ремонт и поддръжка на АМ „Струма“ 46 млн. лв. реална разплатена сума. През 2020-2021 г. са се сключвали договори за 200 млн. лв. обща поддръжка. Сега сме обявили таван от 45 млн. лв. тоест спестили сме един млн. лв., коментира Караджов. 

Министърът добави, че „Автомагистрали“ е фирма, която поддържа автомагистралите в България. В по-голямата си част сама, но в някои случаи с подизпълнители.

Ражда се идеята как да заобиколим законите в България, ами като ги дадем на ин хаус. АПИ дава на ин хаус „Автомагистрали“, където фирмата да изпълни дейността си сама, добави Караджов. 

По думите му, когато договорите бъдат обявени за нищожни от една от двете страни по договора, другата страна може да се обърне към съда.

Аз имам право да занеса договорите в съда. Не съм убеден какви са рисковете за бюджета от моите действия. Ескалирал съм въпроса към Министерски съвет, там се прави юридическа експертиза за риска към бюджета. Незаконни са, но има риск за държавата, допълни регионалният министър. 

Според Караджов в най-добрия случай до края 2027 г. ще бъде готова АМ „Хемус“.

Водещи новини

Още новини