Имаме проблем с транспортната свързаност на България с Европа. Тези неща сме ги наследили, но по-важното е какво мислим да свършим занапред. Ние не сме хора, които ще се оплакват от наследството.
Това заяви в предаването "Още от деня" по БНТ транспортният министър Николай Събев по повод реформите в управлявания от него сектор.
"За мен приоритет е БДЖ. Много е важно да минем на релси, както е в Европа. Така ще станем "зелени" и екологично чисти. Много е важно да имаш кураж за реформи. За последните 30 години съм се научил да реформирам икономически модели и съм убеден, че свърша това, което съм казал. "БДЖ Холдинг”, „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД и „БДЖ-Товарни превози” ЕООД се сливат в Национална компания „Български държавни железници”. Амбицията е БДЖ да се модернизира и да излезе на печалба през 2023 г. Досега целта на трите дружества не е била пазарно присъствие и печалба. В момента сме назначили петима експерти, които са отдадени на желзниците. Естествено, че ще има съкращения в администрацията. Нека най-добрата администрация от трите да заеме своето място", разкри Събев.
"Ще се направи пътна карта за мерките, които ще се предприемат за модернизацията. Целта е да няма забавяне на графици, да има свързаност между градовете и влаковете да са приятни за ползване. Бих искал да запазим цената на билета за БДЖ. Когато подобрим качеството на услугата, тогава хората ще ни разберат, че вдигаме цената. 676 млн. лева е бюджетът за железниците. Той е напълно достатъчен. Като прибавим и европейските инвестиции до 2027 година бюджетът става над 4 млрд. Тези средства са напълно достатъчни. Другото, което трябва, е успешен мениджмънт. Препоръчвам на всеки да си купи акции на БДЖ. Аз не мога да го направя, защото ще е конфликт на интереси, но препоръчвам на всички приятели и граждани да го направят. БДЖ ще стане печеливша компания", категоричен бе министърът на транспорта.
"Трябва да имаме съврзаност с нашите съседи. Ще помогнем на Северна Македония за коридор номер 8. Ще разговаряме и с Брюскел по темата. Убеден съм, че ще се справим. Целта е да привличаме туристи в България и затова ни е нужна свързаност", завърши Николай Събев.