Проблемът с "Хемус" е финансов и юридически. АПИ, чрез инхаус процедури, е превел над 1 млрд. лв. към "Автомагистрали". Държавата е в патова ситуация. Кой ще носи отговорност за незаконните строежи, попита пред „Европа сутрин“ зам.-председателят на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление в Народното събрание и депутат от „Продължаваме промяната“ Йордан Терзийски.
Това е обществен ресурс, няма как да бъде пропилян - има възможност да се узакони нещо, което е незаконно, но и това носи своите опасности. Казусът е сложен, а това е мина за цялата държава, допълни той.
"Трябва одит на пътищата, след това да се включат в 4-годишна програма, да се бюджетират и да се преценят приоритетните пътищата. Има пари в бюджета за най-спешните ремонти", допълни депутатът. Терзийски смята, че трябват качествени ремонти.
"Всички имаме нужда "Струма" се случи по най-бързия и ефективен начин" коментира още зам.-председателят на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление в НС.
ТОЛ системата не може и не трябва да бъде на загуба. В момента има нужда от събираемост на глобите, а тежкотоварните автомобили да заплащат такси за второкачествените пътища. Всички ТИР-ове трябва да се следят, защото има множество случаи на претоварени камиони, които разрушават пътищата. Да си плащат, както го прави всеки един от нас, заяви Йордан Терзийски.