В краткото време, в което сме не можем да правим генерални промени. Аз се придържах към прозрачност, законност и борба с корупцията. Освен пред медиите ние постоянно даваме информация на запитване от граждански организации. Не даваме да се строи без разрешение за строеж. Не приемам никакви обяснения по този въпрос. Съдействам да си придвижат документите, но не и да строят без тях. Това заяви Виолета Комитова, служебен министър на регионалното развитие и благоустройство в студиото на „Денят започва с Георги Любенов“ по БНТ.
На магистрала „Хемус“ се строят 1,2,3 участъци. Спряно е строителството на тунели в тези отсечки, съобщи регионалният министър. Тя каза, че ежедневно се получават множество сигнали за нередности в МРРБ. Даде пример с прекратяване на проект, след което фирма е атакувала МРРБ по медиите.
„Някой под масата се опитва да продаде имоти в мътната вода. Ние се борим за това. Няма да се строи без разрешение“, заяви Комитова. Тя многократно увери, че фирмите получават съдействие, за да узаконят документите си.
„Боря се с фирми, които имат по-малки поръчки. Едни от тях са фирми на абонамент, които в рамките на 5 години получават средства. На второ място, има придворни фирми, които получава предимство. Има и фирми с дублиращи функции“, обясни регионалният министър.
Тя каза, че е против една фирма да прави проекта и да го реализира: „Инженерингът е начин сметката да бъде надписана. Това е предпоставка за скъпо строителство. На институциите им е по-лесно да правят процедури по инженеринг заради обществените поръчки“.
Комитова коментира идеята на Слави Трифонов за магистралите на концесия: „Аз си представям магистрала да се строи на концесия. Това означава съответната магистрала да се даде на концесионер, той прави всичките проекти, носи риска, построява магистралата. След това той трябва да си върне инвестицията. В много държави има строителство на магистрали на концесия. Не мога да го коментирам, защото трябва да се види дали работи в България“.
„Сградата скелет през 2004 година е отменена. Казано е, че тази сграда няма да върши повече работа. На тази база през 2011 година за строителния план на МА тази сграда изчезва. От 2011 година до 2019 година всеки инвеститор е трябвало да се съобрази с това изискване, защото то е закон. Но през 2019 г. инвеститори са решили да се върнат към сградата скелет“, обясни тя по темата за детската болница.
„Нямам самочувствие, че изсветлих много неща. Напротив, бяха малко. Имам претенция, че законите трябва да се приемат с едногодишна давност. МРРБ има задачата да прави свързаност и да развива регионите“, каза в заключение регионалният министър.