Министър Комитова: Няма да има повече закони, като поправката "Артекс“

share

Проверката на тол системата е извършена от хора от моя екип в продължение на 10 дни. Тя обхвана страшно много документи, договори и процеси за период от 3 години назад. Подобна проверка се извършва и от Сметната палата. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова по време на брифинг след проверката на тол системата, предаде репортер на Novini.bg.

По думите ѝ КАПШ фирмата, която поддържа тол системата поиска среща. Не можахме да разберем с какъв ресурс от хора извършват тази услуга.

Днес става ясно ефективна ли е ТОЛ системата у нас

Зам.-министър Тодор Анастасов добави, че проблемът на тол системата е такъв, че 2/3 от приходите идват от личните автомобили, останалите от товарните автомобили, а те са тези, кито реално разрушават пътищата. Смисълът е да се генерират приходи, които да поддържат пътищата, които да се използват от всички. Този, който разрушава пътищата не плаща достатъчно за тях. Това би трябвало да бъде разгледано и коригирано. От това страда голяма част от обществото. Трябва да им а справедливост. Таксуването трябва да стане справедливо, подчерта той.

Новият директорът на Националното тол управление обясни, че в момента текат наказателни постановления и затова не са събрани парите. При една добра организация за около 5-6 месеца могат да бъдат разпратени и обработени наказателните постановления.

"Търсим пари, за да заплатим положен асфалт на стойност 600 милиона лева. В това число не само за АМ „Хемус“, но и за други пътища. Идеята е да не оставим без пари нашите фирми, които извършват ремонти", отговори министър Комитова на журналистически въпрос по повод разпореденото от МС обезпечаване на плащания по строителството на АМ "Хемус". Идеята е да ползваме едни средства, които не ни трябват, за да изпатим дейността на фирмите, които са извършили определена работа. Тези средства не са целеви. Оказа се, че АПИ е възлагала по-голям обем строително-монтажни работи за 2020 г., отколкото е позволения бюджет и предизборно фирмите са си извършили работата и се опитваме да вземем едни пари, които ни трябват, за да се разплатим на фирмите, които не са виновни", обясни Комитова.

Тя увери, че строителството на АМ "Хемус" няма да бъде спирано.

Виолета Комитова уточни, че работи по бъдещи промени в ЗУТ. „Всички норми, закони и промени ще могат да се редактират. Срокът ще бъде в сила една година от обнародването му в "Държавен вестник". Ще избегнем лобистки закони и ще защитим строителните фирми. Няма да има повече закони, като поправката "Артекс“. Друго, по което работим засяга техническите паспорти на сградите. Това е много несправедливо към всички български граждани, ако нямат намерение да си преустройват къщите на село. Това са излишни документи, за които трябва да се плати. Работим по отмяната на това задължение“, стана ясно от думите ѝ.

 

Водещи новини

Още новини