Министър Комитова отговори дали ще спре изграждането на АМ "Хемус"

Кадър: БТВ
share

Проверката установи, че от държавното дружество „Автомагистрали“ са раздавани много аванси в големи размери на определени фирми. Става дума за около 2 млрд. лева. Това се е правило без обществени поръчки, без строеж. Затова смятам, че г-н Стоян Беличев е допуснал грешки, докато е управлявал търговското дружество. Смятам, че трябва да се разделим цивилизовано. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова в предаването „Лице в лице“ по БТВ.

„С г-н Бекличев от вчера си пишем писма, тъй като е в отпуска. Разбрахме се да се разделим цивилизовано. Той е добър експерт, но е допуснал грешки. Предстои в Агенция по вписванията да впишем новото ръководство на "Автомагистрали", обяви тя. Според нея държавата има нужда от такава компания като "Автомагистрали", но важно е как ще се управлява.

Регионалният министър: Моите приоритети са прозрачност, законност и намаляване на корупцията

„Трябва да се подобри начина на управление. Вярвам, че хората правят организациите привлекателни или не толкова. Не ни е виновно дружеството“, уточни регионалният министър.

Във връзка с появилата се по-рано информация, че МРРБ ще си върне авансово платени от "Автомагистрали суми Виолета Комитова уточни, че връщането на пари е сложна задача и първо трябва да приключи проверката на НАП.

„Не можем да сложим всички пътища под един знаменател. По АМ "Тракия" има участъци, по които е удоволствие да пътуваш. Качеството на магистралите касае всеки българин, понеже се строи с наши пари. Затова смятаме с моя екип да въведем по-строг контрол при строителството. Например при започването на какъвто и проект да се случва с обществена поръчка. Започването на проект ще бъде след получено разрешение за строеж. След това да си проведем търговете и да строим на чисто, ясно и прозрачно. За да засилим контрола върху качеството, ще слагаме информационни табели и телефон за връзка със строителя. Ако има дефекти в рамките на гаранционния срок на даден път, то фирмата-изпълнител следва да го ремонтира за своя сметка“, обясни министър Комитова.

Тя отрече да спира изграждането на АМ "Хемус". „Искам да се случи АМ "Хемус". Моля проектът да не се приватизира от политиците. Не съм предприела нищо, за да спре строителството. Нищо няма да бъде спряно. Аз искам да има прозрачност и откритост при управлението“, изтъкна служебният министър на регионалното развитие. 

Относно строежа на "Златен век", министър Комитова заяви: "Консултираме се с 10 юриста по въпроса. Случаят е изключително сложен. Има две хипотези за разрешението за строеж. Съвсем скоро ще имаме решение по този въпрос. Почти сме на финала на този казус", каза още Комитова. 

Водещи новини

Още новини