Аврамова обясни защо ремонтът на 52 км от АМ "Тракия" е с 29 млн. лв. по-скъп

Булфото (архив)
share

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова заяви по време на парламентарния контрол, че "Автомагистрали" ЕАД има капацитет да се справи с ремонтите по магистрала "Тракия".

Министърът допълни, че постоянно се назначават нови хора и в последните години дружеството е изградило достатъчно капацитет, има техника и оборудване, както и договор за извършване на ремонти по магистралата. Тя отговори на депутатски въпрос за ремонта на магистралата в участъка между Чирпан и Стара Загора.

Инж. Иван Досев: Около 90 млн. лв. ще струва ремонтът на платното на АМ „Тракия“ в участъка Чирпан – Стара Загора

Аврамова напомни, че на 5 октомври тази година започна ремонт на първите 12 километра от магистралата - платното за Бургас, от общо 52 километра, които ще бъдат обновени поетапно. Участъкът, който ще се ремонтира, е от 156-ти километър - след пътен възел "Белозем", до 168-и километър - преди пътен възел "Оризово", на територията на Стара Загора.

Министърът напомни, че Агенцията "Пътна инфраструктура" /АПИ/ сключи с "Автомагистрали" на 30 август 2019 г. договор след проведена открита процедура по ЗОП за определяне на изпълнител за извършване на поддържане на магистралата на територията на областните пътни управления: София, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора.

АПИ възложи на дружеството изготвянето на технологичен проект за превантивен ремонт на магистралата за целия участък от 52 километра /от километър 156-ти до километър 208-и/, съгласуван от Института по пътища и мостове, каза министърът и посочи, че предвидената стойност за ремонта на платното за

Бургас е прогнозна и е определена спрямо заложените в проекта количества на базата на пазарните цени на материали и труд. Тя допълни, че в заложената цена са включени и ограничителни системи за дясното платно, както и маркировка и знаци.

Контролът при изпълнението на ремонта се осъществява от териториалните структури на АПИ и при необходимост - от Института по пътища и мостове. Министърът уточни, че по договора с "Автомагистрали" гаранционният срок за извършване на ремонтите е три години от датата на гаранционния протокол, който съдържа датата на приемане на извършените дейности, и се прилага към съответния сертификат за действително изпълнени и приети видове работи, като в него се посочва стойността на видовете работи, за който е съставен.

Тръгва ремонтът на 12 км в платното за Бургас на автомагистрала „Тракия“

Министърът каза, че се предвижда този ремонт да приключи до края на октомври - началото на ноември, ако времето позволи. След това строителните дейности в посока Бургас ще продължат с оставащите 40 километра от Оризово до Стара Загора.

За стойността на ремонта министърът изтъкна, че през 2019 г., когато е обявила прогнозната стойност, тя е била базирана на мнението на експерти от Института по пътища и мостове. Стойността 89 млн. лева вече е формирана на базата на реални цени по сключените договори, допълни министърът. През 2019 г. прогнозната стойност е била 60 млн. лв. 

След средата на септември започва ремонт на отсечката Стара Загора - Чирпан на АМ "Тракия"

Тя посочи, че дейностите - монтаж на ограничителни система, производство и монтаж на пътни знаци и полагане на хоризонтална маркировка, които са включени в общата стойност за извършване на строително-ремонтните дейности, ще бъдат изпълнени от фирми, които имат сключени договори с АПИ по ЗОП.

Водещи новини

Още новини