В началото започнахме да шием седалки, табла… впоследствие минахме на най-умното нещо, което може да се направи в един автомобил - електрониката и хардуера. Да, притеснително е, че бяхме най-ниски по заплащане, но за това сме си виновни ние, защото десетилетия промотирахме България като най-евтината работна ръка. Но темповете, с които това се наваксва, мисля, че са достатъчно добри и вие го усещате по последните работни заплати в този бранш. Това сподели премиерът Бойко Борисов по време на представянето на революционния 3D i-Cockpit, разработен от ''Вистеон България''.
Премиерът отчете, че темповете, с които се развива автомобилния сектор у нас, са много добри и даде за пример новооткритите заводи за производство на автомобилни части и софтуер в Пловдив, Димитровград и Русе. Министър-председателят Борисов изтъкна и необходимостта от съвместната работа с университетите, за да има достатъчно квалифицирани инженери.
,,Навремето, като се правеше ''Мерцедес'' S класа, единственото, което правеха българите, е да ходят да му подритнат гумата. А сега на най-специалната кола на ''Мерцедес'' сме направили най-важното, най-интелигентното, най-доброто. Просто съжалявам, че на фона на всички негативни новини, които се изливат, българите не могат да се зарадват, че тези красиви дизайни се правят от български инженери'', допълни той.
,,В четвъртък идват оръжейни компании за съвместно производство в България. Виждам много голяма възможност в бронираните машини, танковете, самоходните гаубици'', разкри още Борисов.
,,Ние сме готови за завод за автомобили, в момента дори няколко са големите компании, които се колебаят коя да дойде. Но аз съм убеден, че заради всичко това, което правим, догодина ще имаме инвеститор'', подчерта премиерът.
***
''Вистеон Електроникс'' е водещият световен автомобилен доставчик на дигитални инструментални клъстери. Развойният център на „Вистеон Електроникс“ в София е най-големият за компанията в света. В него работят над 800 инженери, които разработват високотехнологичен софтуер с технологии за автомобилите на утрешния ден.