Базовата квота на ЕКМТ/СЕМТ разрешителните за българските превозвачи трябва да се увеличи с 25 на сто. За това настоя министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков на Международния транспортен форум, който се провежда в Лайпциг, съобщи пресцентърът на МТИТС.
Пред колегите си българският министър изтъкна, че увеличаването на квотата ще осигури постепенно напредък към по-устойчива и ефективна пътнотранспортна система в Европа. Тази цел може да бъде постигната с увеличаването на броя на разрешителните за камиони от категория Евро V и Евро VI, подчерта още министър Желязков.
"Отчитайки последните геополитически събития в Европа, като Брекзит и възможните последици от Пакета за мобилност I, както и това, че някои държави членки на EКMT търсят нови пазари, споделяме мнението, че квотата на ЕКМТ/СЕМТ разрешителните може да бъде истински практически инструмент за отваряне на нови възможности за международния пазар на автомобилните превози", добави Желязков, цитиран в съобщението.
Той бе категоричен, че българската страна подкрепя премахването на всякакви териториални и административни ограничения при използването на ЕКМТ разрешителни.
ЕКМТ/СЕМТ разрешителните са многостранни разрешителни за международни автомобилни превози на товари, извършвани от транспортни фирми, регистрирани в една от 43-те страни членки, участващи в ЕКМТ системата [от Европейска конференция на министрите на транспорта, ЕКМТ] от квоти. Разрешителните са годишни, с валидност една календарна година и краткосрочни, с валидност от 30 дни. С всяко разрешителното може да бъдат извършвани неограничен брой превози.