Бюджетът за 2019 година предлага устойчиво развитие на транспорта, както инфраструктурата, така и подвижния състав. Това каза депутатът от ГЕРБ Светослав Иванов в ефира на Bulgaria ON AIR.
"Около 39 млн. лв. са заложени като средства за БДЖ за нови 42 вагона, които ще бъдат пуснати в мрежата. Това е около 50% на необходимите такива, но това е добра стъпка, защото в минали години нямаше никакви средства за железницата.
В момента около 150 млн. лв. БДЖ дължи на държавата, върнати са 700 млн. лв.", обясни депутатът.
Той поясни, че в средата на миналата година се е сформирала група, която е излязла с анализ за всички дейности, случващи се в БДЖ, според която е необходимо закупуването на нови вагони. Иванов каза, че досега БДЖ е покривала със своя бюджет почти и само лихвите по своите кредити и не е имала възможност да прави модернизации. Той допълни, че "всички средства целят транспортът да стане по-екологичен, по-бърз и да се изградят още много нови трасета".
"Около 700 млн. лв. трябват годишно за рехабилитацията на пътищата. За да се събират тези средства, ще помага ТОЛ системата, която ще събира доста пари. В това число влизат и таксите от винетките. Ще се ремонтират между 5 и 7 хил. километра пътища", категоричен е народният представител.
Иванов бе категоричен, че най-големите кризи в транспорта в България са станали по време на управлението на БСП, така че те нямали право да критикуват сегашните решения и проекти.