На днешното заседание на Министерски съвет бе приет Законопроект за облекчаване на административните тежести, като това бе един от основните прироитети в управленската програма на ГЕРБ.
Вицепремиерът Томислав Дончев и Росен Желязков, председател на Държавна агенция "Електронно управление", обясниха че се очаква да отпаднат 12 хартиени удостоверения до края на годината, защото предстоят промени в редица закони и законови постановления. Това са удостоверения, свързани с БУЛСТАТ, с гражданско, служебно и имотно състояние, с услуги на НОИ и други. Очаква да отпаднат напълно поне осем от тези удостоверения, а за четири това ще е частично. Целта на промените е администрацията да работи в интерес на българските граждани.
До средата на октомври МС ще внесе в парламента предложенията за законови промени за административната реформа, каза Дончев. Анализът от нуждата за дигитализация на хартиените масиви на администрациите ще бъде направен от Министерството на правосъдието. Преобразуването в цифров вид на една страница с формат А4 струва 3-4 стотинки, допълни Желязков. На оптимизация към този момент подлежат една четвърт от 605 административни услуги. Тя включва намаляване на времето и на таксите за услугите, каза вицепремиерът.