"Освен чисто статистическите данни, които доказват благоприятното въздействие на единния пазар на ЕС върху България, той има и редица индиректни ефекти. Много компании инвестират у нас и с това се увеличава търсенето на България от други европейци, като дестинация за живот или осъществяване на бизнес. В последните десет години БВП на България е нараснал с 60%, а средната заплата се е удвоила. Въпреки това в Европа имаме още върху какво да работим, за да постигнем един истински функционален единен пазар без физически или дигитални бариери пред бизнеса и гражданите".
Това заяви българският евродепутат Ева Майдел по време дебат в Страсбург, организиран от Американската търговска камара, съобщиха от пресцентъра на ГЕРБ. Събитието бе по повод 25-годишнината на единния вътрешен пазар на ЕС, установен с Договора от Маастрихт. На срещата, провела се на 14 февруари 2017 г., участваха евродепутати, представители на основните партийни семейства на Европейския парламент. Майдел представи визията за единния пазар на Групата ЕНП и България. От страна на бизнеса присъстваха представители на над петдесет водещи международни компании, сред които Cisco, Coca-Cola, United Technologies и други.
Евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП посочи, че Европейският съюз и по-специално, вътрешният пазар, имат много успешни инициативи и е необходимо те да се напомнят на гражданите, за да се подхранва европейската мечта. "Свободното движение на стоки, хора, услуги и капитали е една от най-разпознаваемите характеристики на ЕС за всеки гражданин. Това помага за по-лесно обучение в чужбина, за обмен на професионална практика, за инвестиции и бизнес. Тези предимства на членството не бива да се омаловажават", коментира Майдел. Освен това българският евродепутат посочи, че за програмния период 2007-2014 г. България е получила нетни 15 милиарда евро, като се извадят разходите по вноските за членство в ЕС, реализирани са множество инфраструктурни проекти и също така над 22 хиляди млади хора са се възползвали от програмата за обучителен обмен Еразъм.
Ева Майдел е член на Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите (ИМКО). Сред основните й приоритети са насърчаването на малките и средни предприятия, предприемачеството, инвестиционната култура и дигитализацията, както в България, така и в Европейския съюз.