Съдът ще се произнесе за инцидента в село Хитрино, след като прокуратурата повдигне обвинение. България изкара почти две деситилетия без сериозни инвестиции в жп инфраструктурата. Трябва да се действа. Проблемът е, че и в този сектор са необходими десетки милиарди. Само изграждането на нормално трасе между София и Видин ще струва 5 млрд. лева.
Това каза в сутрешния блок на БНТ вицепремиерът в оставка Томислав Дончев. След влизането на България в ЕС са инвестирани милиарди левове в разлчини сектори. Проблемите в тях в голяма степен са решени. Трябва да мислим и действаме умно. Ако разпределим правилно инвестициите, ще може да се решат проблемите и в други сектори. Не искам да навлизам в анализ на икономическите събития в страната през последните 25 години. Реално държавата започна да се модернизира в края на миналия и началото на този век, каза още Дончев.
Скромни са шансовете за съставяне на правителство. РБ не са ни заявили как точно виждат нещата. Не сме обсъждали персоналния състав на кабинета. Не си представям ГЕРБ да предложат министър-председател. Във властта се влиза през парадния вход. Получил си мнозинство, съставяш правителство и носиш отговорност. Не искам да говоря за проценти. Нека чуем предложенията и идеите на колегите. Отнасяме серизоно към амбицията им и не можем да кажем "не" в аванс. Аз бих бил по-песимистичен от 20-те процента шанс, които дава Цветан Цветанов. Нека да изчакаме и да чуем РБ, повтори вицепремиерът.
Щом се появяват инвеститори за АЕЦ "Белене", проектът е икономически витален. Всеки инвеститор си е направил сметката. Засега обаче не се е появил инвеститор, който да разчита само на българския пазар. Нашите условия са ясни. Този прокет трябва да бъде реализиран без държавна инвестиция и на пазарна основа, разкри Дончев.