Нормална е тенденцията да се прави обход на всички големи градове, през които минава тежкотоварен трафик. Днес пускаме Западната дъга на Околовръстното шосе в София. Строителят направи невъзможното – изпълни за девет месеца проект, който беше предвиден за две години. Това каза в сутрешния блок на БНТ министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Пускането на пътния участък освен за по-скоростното придвижване в урбанизираната част на столицата, ще улесни и връзката с Южна България, добави тя.
Надявам се до края на годината да приключи и ремонтът на моста на Казичене. Така ще бъде готова връзката с магистралите "Тракия" и "Хемус", Северната тангента и връзката с магистрала "Струма", посочи регионалният министър. Тя посочи, че ще бъде направено всичко възможно строителството на магистрала "Струма" да започне до 2020 г., тъй като в противен случай ще бъде загубено европейското финансиране за изграждането й. По думите на регионалния министър в строителството на последния участък през Кресненското дефиле се сблъскват както финансови, така и сериозни лобистки интереси.
В коментар за скандалната сделка с "Царските конюшни" Павлова обясни, че, когато става въпрос за прекратяване на съсобственост, законът позволява областният управител еднолично да вземе това решение. Имаме притеснения по отношение на процедурата. Ето защо имаме намерение да пледираме пред съда за разваляне на сделката. Законът казва, че при такава сделка трябва да има оценка на пазарната стойност на имота от лицензиран оценител, което не е извършено. Нямаме и ясен собственик на 16% от имота, каквото е законовото изискване. За мен е важно държавата да защити своя интерес и да запази собствеността си върху земята, уточни министърът.