Парламентът прие промени в Закона за управление на отпадъците. В доклада на Комисията по околната среда и водите се посочва, че част от промените предвиждат уеднаквяване на изискванията на площадките за дейности с отпадъци от хартия и картон, пластмаса и стъкло с отпадъци от черни и цветни метали, излязло от употреба електрическо и електронно оборудване, негодни за употреба батерии и акумулатори и излезли от употреба моторни превозни средства.
Вносителите се надяват с това да бъде решен въпросът с т. нар. "пунктове" за вторични суровини, чието разположение досега в рамките на населените места е предпоставка за недоволство от страна на гражданите. Промените отразяват и препоръките на Комисията за защита на конкуренцията за високия размер на банковата гаранция за дейности с отпадъци от черни и цветни метали.
Според вносителите със законопроекта се премахва ненужната административна тежест, създават се условия за по-добро управление на отпадъците, а оттам и предотвратяване в максимална степен на вредното им въздействие върху околната среда и здравето на хората.
С новите текстове се актуализират разпоредбите, свързани с понятията "странични продукти" и "край на отпадъка". За улеснение на бизнеса и намаляване на административната тежест е въведена процедура за издаване на решение на министъра на околната среда и водите за определяне кога едно вещество или предмет, получен в резултат на производствен процес, е страничен продукт, посочват вносителите.