Завършването на Автомагистрала „Марица“ е пример за дадено и изпълнено обещание пред хората, заяви президентът Росен Плевнелиев на церемонията за откриването на ЛОТ 1 на магистралата в участъка Оризово-Димитровград, цитиран от прессекретариата на държавния глава.
„Доверието на хората в политиката днес не е толкова високо, колкото ни се иска да бъде. Нека всички политици си дадат сметка защо това е така. Нека от тук нататък политиците да обещават само това, което ще изпълнят и нека занапред програмата за модернизация на България да върви с вече набраната скорост“, призова държавният глава, който преряза лентата на отсечката, заедно с министър-председателя Бойко Борисов и министри.
„С откриването на АМ „Марица“ големите победители са хората – стотици хиляди българи, които няма да забравят жертвите по най-натоварените отсечки от Европа към Турция и Близкия изток и че 30 години политиците обещаваха, но не изпълниха обещанията си да изградят тази магистрала“, каза президентът.
Държавният глава припомни, че за 30 години от магистралата са построени едва 30 км. „Добре е да помним фактите, за да знаем откъде започнахме, защото се наслушахме и нагледахме на популисти и на криворазбрани националисти, на хора, които се вживяват в ролята на месии и много обещават. Големият въпрос обаче е какво вършат“, посочи президентът Росен Плевнелиев.
От 60-те години до 2009 г. са построени общо 420 км магистрали, докато през последните 6 години по амбициозната програма за модернизиране на България бяха изградени над 360 км магистрали.
„Това е само началото. На дневен ред са други три магистрали – по „Струма‘ се работи бързо, по „Хемус“ се прави всичко възможно за старт на програмата за нейното завършване. Така е и със Софийския околовръстен път, включително София-Калотина“, посочи още президентът и апелира институциите да продължат ускорената модернизация на националната инфраструктура.
„През 2009 г. беше поет ясен ангажимент за три готови магистрали – „Люлин“, „Тракия“ и „Марица“. И този ангажимент беше изпълнен. България трябва да продължи напред със същата скорост и ефективност“, подчерта още държавният глава.
Участъкът Оризово-Димитровград е с дължина 31.4 км, а договорът за изграждането му е на стойност близо 160 млн. лева европейско финансиране чрез ОП „Транспорт“ 2009-2013 г. и национално съфинансиране.