Разговорите за промените в основния закон са се превърнали в конституционна аритметика как да се разпределят колегиите във Висшия съдебен съвет и да се съберат необходимите гласове за внасяне на конституционен проект. Зад лозунга за реформиране на съдебната власт не се пристъпва към истинска реформа, а единствено се прави опит за преразпределяне, прегрупиране на влиянието в управлението на съдебната власт и конструирането на мнозинството.
Това обяви в кулоарите на парламента лидерът на БСП Михаил Миков, след поредните консултации за конституционните промени тази сутрин между политическите сили в НС. Социалистите няма да се включат следобед в председателския съвет. Той, по думите на Миков, не е орган по събиране на подписи и създава лъжливото усещане за консенсус. Иначе, подчерта лидерът на левицата, консултациите между вносители и групи са нещо друго и те ще продължат да участват в обсъждането на проблемите в съдебната власт. През есента БСП щели да внесат свои предложения за промени в Закона за съдебната власт.
В същото време левите отбелязаха, че в НС текат сепаративни консултации, което отслабвало ролята на председателския съвет и на различните участници в този процес и било опит за прегрупиране на влиянието в съдебната власт. Един проект трябва да е предмет на цялостно обсъждане, а не на някакъв пазар твоите 20 гласа за какво ще ги дадеш, минаваме през другия кабинет - а твоите 10-15 гласа ти срещу какво ще ги дадеш - драскаме в тефтерчето, накрая се получава прасе с крака на пиле, описа сегашните преговори между политическите сили Михаил Миков.
Той допуска, че утре може и да не се стигне до обсъждане на така внесения законопроект. И описа една от слабите му страни - разделянето на ВСС, с пример - в действащия Съвет 14 души официално имат съдийска биография, на още 4-ма по-голяма част от практиката е минала в съда. Сотир Цацаров след като над 20 години е бил съдия и 2-3 години - прокурор - него в коя квота ще го сложите, попита председателят на БСП.
Миков упрекна също ГЕРБ , че при предишното и при сегашното им управление занемаряват конституционни функции на НС, пряко свързани със съдебната власт , сред които е да не се изслушват и обсъждат докладите за работата на магистратурите.