Най-рисковите проекти са тези за градски транспорт. По смисъла на регламента, това са проекти на стойност над 50 млн. евро и минават през одобрение от Европейската комисия. Това каза Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството, на брифинг след откриването на заседание на Комитета за наблюдение на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013 г., предаде Фокус.
"При проектите за градски транспорт имаме съвкупност от няколко подпроекта, защото са сложни. Включват доставка на превозни средства, доставка и въвеждане на интелигентни системи за управление на трафика, отделен компонент, свързан с ремонта на улици, включително бързите ленти за градски транспорт и др. Съвкупността от всички тези мерки и факта, че в България общините правят такива проекти за първи път, отнема повече време", посочи Павлова. По думите й, рискови проекти се срещат и в сферата на здравеопазването и при изграждането на туристически атракции. "Като казвам рискови проекти, нямам предвид, че те ще отпадат от финансиране. Те ще се изпълнят, но рискът беше заради обжалванията и по-късния старт, както и заради възможността да не бъдат довършени до края на 2015г. В тези случаи проектът на отпада, а по-скоро окончателното плащане или това, което остава да бъде доразплатено, остава за сметка не бенефициента", посочи Павлова.