Има варианти "Авиоотряд 28" да остане под контрола на Министерството на отбраната, в НСО или в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Към момента там няма никакви средства и сменям ръководството. Мое решение е, тъй като нямам вяра на сегашното. Това каза в кулоарите на парламента министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
Дълговете на БДЖ са се увеличили с пет пъти в рамките на около година. Според Московски усилията за БДЖ ще бъдат концентрирани в "Пътнически превози" в посока оздравяване. Министърът се надява да се модернизира дружеството.
"Намалихме загубите с темпо от близо 20 милиона лева на годишна база на около 3 милиона лева. Към момента загубата вече е 15 милиона лева т.е. за около година се увеличи пет пъти", каза транспортният министър.
Според него, ако 70% от товарите излязат от сегашната компания на БДЖ, означава, че тя практически е приключена.
Той заяви, че се надява да се намери инвеститор, който да инвестира и да обнови подвижния състав. Московски коментира, че в състоянието, в което е компанията в момента, тя няма да постигне изискванията на ЕК за финансова стабилност, за да може да получи финансиране.
Московски се оплака, че най-голямото му притеснение е свързано с ОП "Транспорт", тъй като всички проекти са забавени. Той заяви, че почти нищо не е правено по проектите и има сериозни притеснения, че може да се стигне до загуба на немалко средства от порядъка на стотици милиони лева. Изпуснатите проекти вероятно ще излязат в изпълнение през 2015 година. Московски визира ЛОТ 4 от АМ "Струма", АМ "Марица" и трите големи железопътни проекта.
Той посочи, че има изготвена стратегия за електронното правителство.