В работата на съвета участва кметът Йорданка Фандъкова и заместник- министърът на образованието Милена Дамянова.
За периода 2006 - 2010 г. сме построили 41 сгради на детски градини. В тях са вложени 97 899 524 лв.
Само до края на тази година ще бъдат открити още 7 детски градини, отбеляза Йорданка Фандъкова. През 2012 г. ще бъдат построени 15 нови сгради. Ще бъдат разкрити 61 групи, от които 14 яслени. В тези групи ще бъдат приети 1730 деца. Това ще гарантира пълен обхват на децата между 3 и 6-годишна възраст и 33 на сто от децата, чиито родители искат да ги настанят в ясла. В момента обхватът на малчуганите на възраст от 3 до 6 години в столицата е 82% при средно за останалите европейски столици - 90 на сто.
Само през тази година в 36 училища и в 24 детски градини са изградени системи за видеонаблюдение. Вложените средства са 2 275 000 лв. За периода 2008 - 2010 г. със системи за видеонаблюдение са се снабдили 145 столични училища и детски градини и така е гарантирана сигурността и спокойствието на малките граждани.
Когато говорим за реализиране на национални политика, те трябва да бъдат обвързани с общинските.
А когато една община планира конкретни дейности и мерки за бъдещето на образованието, ако искаме да има резултати, тези мерки трябва да бъдат обвързани с политиката на държавата. Това каза за „Аз Буки" заместник-министър Милена Дамянова. От друга страна, дори правителството да смята, че образованието е водещо и гарантира устойчивото развитие на страната, ако на местно ниво нямаме същото разбиране и приоритизиране, няма как да постигнем целите си, допълни тя.
Според нея приоритетите на местната власт трябва да бъдат съсредоточени върху формулиране на собствена политика за създаване на условия за повишаване качеството и ефективността на системата за образование и обучение. Необходима е административна и финансова децентрализация на общинските училища и детски градини.
Местната власт трябва да има стройна система за контрол и гарантиране на родителско и гражданско участие в управлението на образованието.
Трябва да работи в посока осигуряване на съвременна материална база и учебна среда, ефективно използване на ресурсите и възможностите за допълнително привличане на средства, включително създаване на общински фондове. Въпрос на местна политика е и развитието на човешките ресурси в системата на образованието, както и неформалното обучение, извънкласните и извънучилищните форми. Общините трябва да гарантират общодостъпно образование. Да водят политика за превенция и преодоляване на отпадането на ученици. Да имат политики за закрила на детето и за работа с деца в риск.
За значението на образователните политики на местно ниво говори фактът, че в страната има 2666 училища. От тях едва 462 са държавни.
От догодина места за всички деца в детските градини
- 02.07.2011 | 11:18
- 1956