Лобистките интереси и печалбарството водят до катастрофите с автобуси

Булфото
share

Лобистките интереси и печалбарството са причина за катастрофите с автобуси, допълват те.

Водачът на автобус или тежкотоварен автомобил е задължен да премине допълнително обучение, коментира председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка инж. Йонко Иванов, кaто се позова на наредба на Министерство на транспорта от 2008 и 2009 г., съобщи БНР.

Поради лобистки интереси бе прокарана тезата, че то може да се прави и от всякакъв вид други, които не се занимават с подготовка на водачи на моторни превозни средства. Явно интересите на тези превозвачески фирми са хората да не губят от времето си и да бъдат изписани този вид обучение като часове присъствени, защото за него няма контрол да се следи кога и по какъв начин то е проведенo.

Организациите на автоинструкторите са подготвили предложение за подобряване на системата за обучение, което ще представят на новия изпълнителен директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Валентин Божков.
Преподавателите настояват да има видеонаблюдение на изпита. Обучението, според тях, трябва да е продължително и да се извършва в автошколи с поне 5-годишен опит в обучението на професионални водачи.

Водещи новини

Още новини