През зимния период климатичните условия предлагат по-лоша видимост и по-слабо сцепление на гумите с пътната настилка, напомнят от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
Снежните преспи намаляват габаритите на пътя и хоризонта на видимост.
Когато пътищата са покрити с лед и сняг, коефициентът на сцепление може да падне толкова ниско, че превозното средство да стане напълно неуправляемо.
Акциите по зимна поддръжка на пътищата (разчистване и извозване на сняг, опесъчаване и разпръскване на луга) най-често започват или при сигурна прогноза за предстоящ снеговалеж, или след края му. Те обикновено водят до подобряване на пътните условия най-много за 12 часа.
При силен снеговалеж почти винаги има снежна покривка на пътя, колкото и усилия да се полагат. Затова навсякъде в Европа има заложени допустими количества сняг на пътното платно.
Допустимата дебелина на снежната покривка в България, при снегопочистване на Републиканската пътна мрежа, е съобразно дневния трафик, както следва:
над 4 000 МПС е до 3 см.;
между 2 000 и 4 000 МПС е до 5 см;
между 2 000 и 500 МПС е до 7 см.;
под 500 МПС е до 10 см.
Сходни са стойностите както в страните в Европа, така и по света.