Нелоялна промоция използва изображения на коледни стоки в кампания Black Days

Pixabay
share

Търговец заблуждава потребителите с условията за отстъпки, като изполва кампаниите Черен петък и нагласата на потребителите още отсега да започнат с покупките на украса за предстоящите коледни и новогодишни празници, предупреждават от онлайн платформата „Ние, потребителите“.

Вниманието на потенциалните клиенти се привлича с т. нар. карусел реклама във Facebook, която съдържа поредица от визуализации със снимки на коледно-новогодишни стоки и отличителен стикер „супер промоция Black days“. В текста към поста се посочва, че офертата важи „само за потребители, влезли в приложението“. Така хората остават с впечатлението, че ако си изтеглят апликацията и се регистрират, ще могат получат достъп до промотираната „скреч карта“ за отстъпки и да си закупят по-изгодно някои от представените коледни сувенири.

Когато потребителят се регистрира и натисне бутона „изтрийте“, открива, че кодът за предоставяната отстъпка се отнася за съвсем друга продуктова група стоки, които нямат нищо общо с привлеклите вниманието му продукти. Напр., рекламата е с еленчета, гномчета и др. коледно облечени създания, а отстъпката е за „спално бельо и чаршафи“, „категория деца“ и пр. Освен това, се поставят допълнителни условия като това да се закупят поне два продукта от посочената категория и те да са на редовни цени, предоставената отстъпка се прилага „за третия най-евтин продукт без намаление“ и др.

Особеност, на която също си струва да се обърне внимание, е че валидността на кода за отстъпката е до 24 часа, което изисква и по-спешно решение за извършване на покупката.

КЗП със съвети преди Черния петък

Чрез заблуда търговецът опитва да убеди потребителя да изтегли приложението, срещу което физическото лице предоставя свои данни. Това дава възможност на търговеца да профилира и да следи потребителското поведение на конкретното регистрирало се лице. Освен това, потребителите са поставени пред свършен факт – привлечени са от коледни стоки, регистрират се в приложението срещу лични данни, „търкат“ полето и установяват, че отстъпките са за друга група стоки. Тогава те имат две възможности – да разгледат артикулите от посочената категория и да изберат от тях според допълнителните условия, или да се откажат от покупката, след като вече са загубили време и са направили регистрация в приложението. Възможно е също така да разгледат и други стоки и да реализират покупки, които в противен случай не биха направили.

„При пазаруване от акции за отстъпки е особено важно потребителите да четат внимателно условията за предоставяне на промотираното намаление и преди потвърждаване на поръчката да проверяват дали и как са приложени отстъпките. Ако се чувстват подведени в условията и решат да не довършат покупката, могат да деактивират апликацията и така да откажат обработването на данните им занапред“, препоръчва основателят на „Ние, потребителите“ Габриела Руменова и насърчава хората да каляват у себе си готовност да се отказват от всяка покупка, независимо от това в кой момент са установили, че е неизгодна за тях, дори вече да са загубили време.

Водещи новини

Още новини